2de handse 8800 GPS werkt niet
  • vuurvreter

2de handse 8800 GPS werkt niet

door vuurvreter » 12 nov 2007, 18:05

Hallo, misschien kan hier iemand mij helpen, ik heb onlangs een 2de handse blackberry pearl overgekocht van een bedrijf waar ze naar het nieuwere model met WLAN geswitched waren, wanneer ik de GPS echter wil gebruiken krijg ik de melding dat de company policy het gebruik van de GPS niet toelaat....
    is er een manier om dit af te zetten door middel van een software update of zo? want als ik de Blackberry gewoon reset maakt dit niets uit, hij blijft die melding geven....

Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

Re: 2de handse 8800 GPS werkt niet

door Stijn Belmans » 12 nov 2007, 18:09

Ik vrees dat ik niet zo goed nieuws heb vuurvreter....
    blijkbaar gebruikten ze in dat bedrijf een company policy en hebben ze vergeten de blackberry uit de policy te halen wanneer ze hem verkocht hebben. Door het vernufte veiligheidssysteem van de blackberry is de enige oplossing om de blackberry terug in het bedrijf te brengen (althans in hun blackberry netwerk) en dan via de BES een blanco company policy op te laden. de blackberry company policy wissen via de desktop manager gaat jammer genoeg NIET....

• berrytrooper

door berrytrooper » 12 nov 2007, 19:36

yups idd, een 2de handse blackberry met een oude company policy op is miserie, best altijd eens op voorhand vragen of de company policy van het toestel gewist is alvorens je het koopt....

• eric

door eric » 13 nov 2007, 18:44

heb er mij ook ooit eens bijna aan laten vangen, nog een geluk dat een maat me had gezegd hier voor uit te kijken of ik had ook zo eentje gekocht waar de helft van de features gelocked was....

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

door Nathanael » 19 aug 2008, 11:52

waar kun je zien of je BB het 'slachtoffer' is van die company policy? Of zie je dat pas als je een app wilt installeren? Want ik kreeg het niet voor elkaar om bepaalde software op mijn 2ndhand Pearl te zetten... (en dat dom password krijg ik er ook niet af :roll: )

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...
  • eric

door eric » 20 aug 2008, 16:34

waar kun je zien of je BB het 'slachtoffer' is van die company policy? Of zie je dat pas als je een app wilt installeren? Want ik kreeg het niet voor elkaar om bepaalde software op mijn 2ndhand Pearl te zetten... (en dat dom password krijg ik er ook niet af :roll: )

Options > security options > general settings

vrijwel helemaal onderaan net boven "services" zou je de naam van de policy moeten vinden. Ik denk dat als er een blaco policy zou opstaan er "default" zou moeten staan.