Gps op de 8800
  • Mijaser

Gps op de 8800

door Mijaser » 08 dec 2008, 21:42

Ik heb hem pas gekocht en ik ben er op het eerste zicht heel tevreden mee.
    Alleen de GPS is wat ingewikkeld mischien dat 1van julie op mijn vragen kan antwoorden :)
    Ok: 1.als ik de gps opstart wanneer ik binnen ben lukt het niet is dit normaal?
    2. Er komt hellemaal gee kaartje op de GPS alleen een groen kaartje met streepjes op?(Ik kan alleen de richting zien waar ik heen sta,het noorden en de snelheid.
    3. als ik een routebeschrijving ingeef; in begin zocht hij dan even en deed dan Niks, nu zoekt hij zelfs niet meer hij doet gewoon niks.
    4.Als ik mijn gsm naar de andere richting hou dan gaat het beeld(het Noorden) op de gsm niet mee.

Danku :D

Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

Re: Gps op de 8800

door Stijn Belmans » 09 dec 2008, 15:31

1. een GPS heeft binnen zelden ontvangst, hij moet meestal contact met de hemel hebben (waar de satelieten zitten dus ;) .
    2. heb je een data connection bij je provider? de maps worden over GPRS gedownload, dus geen data abonnement is geen kaartjes... (check voor alle zekerheid de inhoud van uw abonnement eens na) check eens of je met de blackberry browser kan surfen, als dit niet werkt zal het downloaden van de maps hoogstwaarschijnlijk ook niet lukken...
    Check tevens in de options van Blackberry maps of de "wireless synchronisation" aan staat, zonder dit lukt het ook niet
    3. werkt tevens over GPS dus als je geen kaart te zien krijgt zal je ook geen description te zien krijgen.
    4. ik geloof dat de kaart niet automatisch meedraait, ikzelf gebruik steeds google maps, en deze draait alleszinds nooit mee

misschien kan je ook google maps eens gebruiken? (gebruik je blackberry browser om google maps te zoeken en downloaden)

• Mijaser

door Mijaser » 09 dec 2008, 15:43

1. een GPS heeft binnen zelden ontvangst, hij moet meestal contact met de hemel hebben (waar de satelieten zitten dus ;) .
    2. heb je een data connection bij je provider? de maps worden over GPRS gedownload, dus geen data abonnement is geen kaartjes... (check voor alle zekerheid de inhoud van uw abonnement eens na) check eens of je met de blackberry browser kan surfen, als dit niet werkt zal het downloaden van de maps hoogstwaarschijnlijk ook niet lukken...
    Check tevens in de options van Blackberry maps of de "wireless synchronisation" aan staat, zonder dit lukt het ook niet
    3. werkt tevens over GPS dus als je geen kaart te zien krijgt zal je ook geen description te zien krijgen.
    4. ik geloof dat de kaart niet automatisch meedraait, ikzelf gebruik steeds google maps, en deze draait alleszinds nooit mee

misschien kan je ook google maps eens gebruiken? (gebruik je blackberry browser om google maps te zoeken en downloaden)
    Danku, waar vind ik dat 'wireless synchronisation'?

• eric

door eric » 09 dec 2008, 15:45

Mijaser, als je het bericht nochmaals leest zal je zien dat Moorken "Check tevens in de options van Blackberry maps " getypt heeft. (dus blackberry maps starten en dan de "options" van blackberry maps starten :)

• Mijaser

door Mijaser » 09 dec 2008, 19:14

Mijaser, als je het bericht nochmaals leest zal je zien dat Moorken "Check tevens in de options van Blackberry maps " getypt heeft. (dus blackberry maps starten en dan de "options" van blackberry maps starten :)
    Dus het icoontje 'kaarten' en dan opties?

• eric

door eric » 10 dec 2008, 10:37

ah je hebt een nederlandse versie. ja daar dus :)
    en heeft het geholpen?

• Mijaser

door Mijaser » 10 dec 2008, 19:48

ah je hebt een nederlandse versie. ja daar dus :)
    en heeft het geholpen?
    Ik zie het niet staan het enige wat erbij opties staat is :apparaat selecteren
    :dan iets van de achtergrondverlichting
    :selecteer een maateenheid
    :en iets om aante vinken(om de titelbalk te verbergen)

• eric

door eric » 10 dec 2008, 20:41

op mijn blackberry staat er vlak onder de optie om de titelbalk te verbergen "map display language" en vlak daaronder staat de "wireless synchronisation" service.
    ik heb wel al gehoord van mensen die op een BIS abonnement zitten en waar bepaalde opties, zoals blackberry maps, gewoon schaamteloos door de provider geblokkeerd zijn...
    misschien moet je toch maar eens met de provider contact opnemen? of misschien moet je eens proberen het laatste OS voor uw systeem te downloaden?

• Mijaser

door Mijaser » 11 dec 2008, 15:39

op mijn blackberry staat er vlak onder de optie om de titelbalk te verbergen "map display language" en vlak daaronder staat de "wireless synchronisation" service.
    ik heb wel al gehoord van mensen die op een BIS abonnement zitten en waar bepaalde opties, zoals blackberry maps, gewoon schaamteloos door de provider geblokkeerd zijn...
    misschien moet je toch maar eens met de provider contact opnemen? of misschien moet je eens proberen het laatste OS voor uw systeem te downloaden?
    Ja ik ga de software downloaden want dat heb ik nog niet gedaan