Overschakeling Tourch 9800 naar Z10
    Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

Overschakeling Tourch 9800 naar Z10

door Stijn Belmans » 06 feb 2014, 09:51

naar aanleiding van een ontvangen PM:
    "Beste, via onze werkgever werken wij met BB Tourch 9800, toch gaan we nu het nieuwe toestel Z10 in ons bezit krijgen, we werken via Proximus en hebben BES.

Mijn vraag is de volgende: ik heb via internet gelezen dat de Update OS 10.2.1 de mogelijkheid geeft om ook de Android Apps te dowloaden:
    1/ is dit correct of moet je nog een andere software downloaden?
    2/ ik denk dat het, het beste is om de nieuwe OS 10.2.1 onmiddellijk na opstart te installeren, of kan je steeds de OS installeren zonder verlies van gegevens?
    3/ de installatie van een nieuwe OS hebben wij nog nooit gedaan, is er ergens een duidelijke omschrijving hoe we dit kunnen doen en eventueel in het Nederlands.

Bedankt voor de feedback en sorry indien ik nogal veel vragen stelde :-)

Fijne dag/avond nog

Didier
    -> het is vanaf Blackberry OS 10.2.1 inderdaad mogelijk om android software te installeren, ECHTER houd er rekening mee dat er voorlopig nog geen overeenkomst is met de google play store om daaruit software te kunnen installeren (note: er zijn zelf Android toestellen op de markt die native android draaien maar die tevens geen access tot google play hebben omdat ze hier geen overeenkomst met google over hebben). Echter kan je nu wel gewoon "APK" files ("android" programma bestanden) downloaden naar je blackberry memory card en die dan op het toestel installeren.