Mobiel internet uit, surfen met wifi
  • Pixell
    Blackberry Model: 9360

Mobiel internet uit, surfen met wifi

door Pixell » 20 jun 2012, 21:19

Hallo, ik heb me rot gezocht en deze vraag is waarschijnlijk al 1000 keren gevraagd maar ik vind er echt geen goed antwoord op!

dus mijn vraag:

ik heb een abonnement van Proximus ( Generation MTV 15) de gratis sms'en en belminuten werken uitstekend! toch heb ik gebeld en ze zeiden dat mijn mobiel internet uitgeschakeld kan worden, deze heb ik dus laten doen ( mede is geen zin heb om te betalen voor BIS,..) Ik wil dus surfen op mijn wifi verbinding van thuis, ik heb al ondervonden dat alleen je wifi aanzetten niet goed genoeg is. Je moet dus ook je gegevensservices aanzetten, nu ik kan kijken onlain hoeveel ik verbruik en iedere keer ik op het internet ga met de standaardbrowser of andere (opera mini, CUbrowser) verbruikt hij en komt er dus geld op de rekening.

ik zou dit willen stoppen zodat ik daarvoor niets moet betalen en dus eigenlijk alleen kan surfen via WIFI.

Bedankt, Michiel

• eric

Re: Mobiel internet uit, surfen met wifi

door eric » 21 jun 2012, 13:27

Pixell, welk blackberry model heb je? indien je data services uit staan kan je inderdaad helaas ook niet meer met de wifi browser het internet op. Normaalgezien kiest de browser altijd voor de wifi optie wanneer deze beschikbaar is. Wanneer je buiten bereik bent van de wifi zal hij via de provider proberen te verbinden. Ik vind het wel raar dat je specifiek de provider gevraagd hebt data services af te zetten maar dat er toch nog geld van je rekening gaat? in dat geval staan je data services toch helemaal niet af?