BT toetsenbord
  • winco

BT toetsenbord

door winco » 16 mar 2008, 15:40

Wie kan mij wat aanraden als BT toetsenbord voor mijn BB 8700?
    Soms moet ik te lange teksten schrijven en had ik graag een min of meer volwaardige toetsenbord.
    Vroeger heb ik met een Stowaway toetsenbord gewerkt in combinatie met een dell pda. Het werkte prima.
    Dank u voor uw ervaringen,
    Winco

• herve

Re: BT toetsenbord

door herve » 19 mar 2008, 09:40

hmmm ik zou hier ook wel interesse in hebben. ik heb thuis een dinovo toetsenbord liggen maar heb nooit getest of dit werkt met mijn blackberry. ik had er zelf nooit over nagedacht dat er misschien bluetooth toetsenborden voor blackberry zijn. Winco, dat toetsenbord dat je gebruikte voor uw PDA, was dit opvouwbaar? want ja de kracht van de blackberry is toch mobiel gebruik, en als je dan een bluetooth toetsenbord moet meezeulen....

Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

door Stijn Belmans » 19 mar 2008, 09:44

Zelf heb ik er ook nog nooit 1 gebruikt, maar dit ziet er eigenlijk wel super bluetooth toetsenbord uit voor gebruik met de blackberry, gewoon omdat het zo compact is (samenvouwbaar).

Afbeelding

http://www.amazon.com/Stowaway-Ultra-Sl ... B0002OKCXE

de prijs is 42$ dus met de huidige dollar prijs is dit nog peanuts....

• winco

door winco » 20 mar 2008, 18:39

Het zijn zulke die ik gehad heb, opvouwbaar. De eerste was na enkele maanden defekt door het 10 tot 20 keer per dag open en dicht te doen. Ik heb er toen een in garantie gekregen die ik open liet op de passagierszit van mijn wagen. Die heeft heel lang goede diensten bewezen. Ik gebruikte die voor het schrijven van mails en verslagen van klantenbezoeken.
    Een probleem is dat ik niet zeker weet of er een driver bestaat voor dat te doen werken op een BB 8700c.
    Wat ook een probleem is, is dat het moeilijk is er een in azerty te vinden. En als je er een vindt is het meer dan het dubbele van de prijs.(waarom?)
    UIt ervaring met een pda moet ik zeggen dat het echt heel gemakkelijk werken is met een bt toetsenbord, het pairen gebeurd in 1a 2 seconden.
    Het schrijven gaat ook heel snel ook al zijn er maar 4 rijen toetsen.
    Groetjes, winco

• winco

door winco » 21 mar 2008, 19:51

http://www.pdashop.be/product/46824/igo ... werty.html
    Hier is er een iets duurder maar ook bij ons leverbaar. (andere enkel "shipping usa")

• yuppi

door yuppi » 26 mar 2008, 22:57

er bestaan van die rubberen oprolbare toetsenborden, dit zou misschien nog een oplossing zijn, maar ik weet niet of ze in BT versie bestaan...
    ikzelf vind het ingebouwde blackberry toetsenbord voldoende voor wat ik er maar mee doe...

• winco

door winco » 23 apr 2008, 11:50

Ziezo, mijn I-go bt toetsenbord heb ik ontvangen. Een bt connectie was geen probleem maar het "pairen" lukt niet. Ik heb wel gelezen dat de bes-administrator iets moet aanpassen, wat ik gevraagd heb maar dat is blijkbaar nog niet gebeurd. Kan iemand mij vertellen of het zou kloppen dat er op de server instellingen moeten aangepast worden? Ik begrijp graag wat er juist gebeurd.
    Van zodra alles werkt laat ik iets weten voor degene die interesse hebben. TX

• yuppi

door yuppi » 10 mei 2008, 09:26

WInco,

ik heb ergens gelezen dat er nog mensen waren met problemen, maar dat ze, na het downloaden van een nieuwe driver van de iGo website van hun synchronisatie problemen verlost waren en dat het toetsenbord het dan prima deed... misschien best eens checken dan