Blackberry 8820 probleem netwerk
  • vipone

Blackberry 8820 probleem netwerk

door vipone » 19 dec 2008, 10:33

Hallo.
    Daar mijn blackberry nog niet lang in mijn handen is, en ik me al suf gezocht heb naar oplossingen, kwam ik uiteindelijk hier terecht.
    Men blackberry werkt "perfect", behalve bellen/gebeld worden. Sms'en sturen en ontvangen lukt wel!
    Ik ben bij provider Proximus (vorige eigenaar van de BB ook zegt hij), hij had geen problemen.

Bij proximus weet men niet hoe het komt. Als ik bel (terwijl ik met ander toestel met proximus aan de lijn hang), zien ze effectief de oproepen vertrekken en aankomen op mijn gsm lijn vanuit de blackberry. Dus volgens hen is het één of andere instelling die niet juist staat.

Andere fora wezen me dat het mssh 2G moet staan, en niet 3G omdat die niet fully supported is op de 8820?
    Of ook de wifi die moet uitstaan om te bellen, maar die staat zowiezo niet aan.

Als ik bel, krijg ik DIRECT de melding: "sim: oproep mislukt"
    Als iemand me belt, krijgen ze de melding: "04xx xx xx xx is niet bereikbaar, gelieve een bericht te laten na de toon"

Iemand ideetjes wat ik kan doen? Mijn enige andere "oorzaak" is mssh dat het toestel simlocked is? Maar aangezien smsen lukt, kan dit niet het geval zijn, toch?

Groeten en bedankt voor de hulp.
    Laatst gewijzigd door vipone op 19 dec 2008, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

Re: Blackberry 8820 probleem netwerk

door Nathanael » 19 dec 2008, 12:53

ik heb een gleijkaardig probleem gehad, maar voor de helft :mrgreen:

als ik iemand belde, moest het landsnummer voor de nummer staan, dus niet 04... maar 324...

is proberen zou ik zo zeggen :geek:

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...
  • vipone

door vipone » 19 dec 2008, 13:12

Net geprobeerd, maar dat is het niet.
    Het zou ook raar zijn - in mijn geval - dat dit het is, want gebeld worden lukt ook niet....

Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

door Stijn Belmans » 19 dec 2008, 19:03

soortgelijke problemen komen idd op 3G toestellen voor en zijn meestal verholpen door op het toestel het netwerk naar 2G te schakelen,
    ECHTER dacht ik dat de 8800 NIET op het 3G netwerk werkte? dus dan zou dit alvast toch het probleem niet kunnen zijn.
    wat zie je rechts bovenaan het scherm staan? is dit gsm, gprs, GPRS of not iets anders?
    werkt de SIM card in een ander toestel?

• vipone

door vipone » 19 dec 2008, 23:32

Moorke,

De SIM werkt perfect in men ander toestel, ik kan bellen, gebeld worden, smsen, etc...

Bovenaan de BB staat er idd gprs , dan netwerksterkte (4-5 blokjes)...

Bij proximus deze middag (telefoon 6000), zeiden ze me nogmaals dat het probleem aan het toestel moet liggen dan, aangezien de sim werkt op andere gsm.

• herve

door herve » 20 dec 2008, 02:23

ik heb ook al van iemand gehoord die exact het zelfde probleem had, en die zijn telefoon bleek uiteindelijk als gestolen gemarkeerd te zijn, misschien kan je dat toch eens met de provider checken en je IMEI nummer doorgeven

• vipone

door vipone » 20 dec 2008, 09:28

Hmz... En stel, 't is zo, staat als gestolen... Dan sta ik ermee hé, ben er niets meer mee ?

• herve

door herve » 20 dec 2008, 14:14

dan zal die idd niet meer bruikbaar zijn tot die terug unlocked is, maar een provider zal NOOIT een toestel unlocken voor iemand die een gestolen toestel gekocht heeft. Ben wel niet echt zeker dat dit wel degelijk het probleem is, maar misschien kan je toch best even met de provider checken of het IMEI nummer niet als gestolen opgegeven staat.....
    alhoewel, als het echt geblokkeerd staat zou je ook geen SMSen kunnen sturen denk ik

• herve

door herve » 20 dec 2008, 14:16

trouwens, welk Blackberry OS heb je op de telefoon staan? Misschien kan je eens checken of er geen nieuwer beschikbaar is, voor proximus kan je de details in deze topic vinden: viewtopic.php?f=21&t=392

• herve

door herve » 20 dec 2008, 14:18

en als laatste: gebruik je de blackberry eigenlijk om emails mee te verzenden, of enkel als telefoon? Probeer anders eens de data service op het toestel uit te schakelen, dat kan je vinden onder volgende menu: Options > Network > Data Services > Off