Facebook - Twitter
  • Albano
    Blackberry Model: 9000

Facebook - Twitter

door Albano » 20 jul 2011, 19:33

Dag mensen,

Ik ben hier nieuw en ben ten einde raad. Misschien kunnen jullie mij helpen.
    Het zit nl. zo : ik beschik over een 9000 Bold (Mobistar blackberry edition abonnement) en de laatste 3 weken kan ik niet meer op facebook of Twitter via Blackberry enkel via Mobile Web.
    Ik kan facebook instaleren maar als ik het wil open doen krijg ik de melding van " MOMENTEEL GEBRUIKT U EEN SERVICEPLAN DAT DEZE TOEPASSING NIET ONDERSTEUND. NEEM KONTAKT OP MET
    UW SERVICEPROVIDER OM UW HUIDIGE DATAPLAN TE UPGRADEN ALS U DEZE TOEPASSING WILT GEBRUIKEN"
    Dus dat heb ik gedaan en bij Mobistar zeggen ze dat alles oke is??? Na zoveel keren gebeld hebben ze een dossier opgesteld met mijn probleem en gingen terug bellen als ze iets meer weten. Tot nu toe nogaltijd niets van gehoord(+-1week).
    Voila dit is ongeveer mijn probleem , kunnen jullie misschien mij helpen of eens uitleggen wat het zou kunnen zijn. Heb al op het net nagezien maar mijn engels is niet goed ik begrijp het niet.

Met vriendelijke groeten,
    Albano.

• mickey

Re: Facebook - Twitter

door mickey » 21 jul 2011, 12:00

facebook en twitter voor blackberry zijn applicaties die via het RIM network beheerd worden, met andere woorden, de connectie verloopt over het blackberry netwerk waarvoor een blackberry abonnement nodig is, dit is een abonnement losstaand van het "gewone" data abonnement.
    als je eens rondkijkt op dit forum zal je merken dat er op zijn minst nog 5 andere posts hierover te vinden zijn ;)
    persoonlijk vind ik wel jammer dat RIM probeert zijn blackberry abonnementen te slijten door social networks enkel via hun eigen network aan te bieden, hierdoor moet je toch al vlug 15 euro per maand extra neertellen om access te hebben

• Albano

door Albano » 21 jul 2011, 18:07

Maar ik beschik over een blackberry abonnement( 18 euro/maand ) en een gewone abonnement (15 euro/maand ) dat is samen 33 euro dat ik betaal zonder de extra's.

En over 3 weken ging alles goed en nu opeens niet???

• Albano

door Albano » 22 jul 2011, 15:59

OPGELOST eindelijk.

Het lag dus aan mijn sim-kaart , heb nu een nieuwe gekregen en voila alles werkt nu terug en goed.

Greetz.

• venom

door venom » 29 jul 2011, 19:13

problemen met de SIMkaart kan je inderdaad soms lang op zoeken, ik heb het zelf ook eens voor gehad, héél rare zaken kwam ik toen tegen, en bleek uiteindelijk ook aan mijn SIM card te liggen, die was na een upgrade op het netwerk niet meer volledig compatibel.