Blackberry Torch flex-kabel
  • x-Monique
    Blackberry Model: 0

Blackberry Torch flex-kabel

door x-Monique » 28 apr 2012, 19:52

Hoi Hoi,

Ik heb een blackberry torch 9800 die ik echt intensief gebruik. Heb hem nu ongeveer anderhalf jaar en tot 3 weken geleden werkte hij perfect.
    3 weken geleden deed ineens af en toe mijn toetsenbord het niet meer, ik moest toen het touchscreen gebruiken om te typen. Dit werd steeds vaker en was naar een winkel gegaan en die zei dat mijn flex-kabel versleten was en dat ik deze moest laten repareren.
    Vanwege het bedrag van de reparatie heb ik dit nog even uitgesteld, ik kon nog prima typen via het touch screen. Nu twee dagen terug doet mijn beeld het ook niet helemaal lekker, zie vaak rode strepen en blokjes in beeld en hij blijft hangen. Ook als je de telefoon van de vergrendeling haalt blijft het scherm zwart en kan het soms vrij lang duren voordat ik weer iets kan doen met mijn telefoon.

Nu is mijn vraag: is het probleem van mijn scherm ook te wijten aan mijn flex kabel? Vind het namelijk zonde van mijn geld als ik die flex kabel laat maken en dat hij het alsnog niet goed doet.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
    Monique

• carl

Re: Blackberry Torch flex-kabel

door carl » 29 apr 2012, 09:55

er zit helemaal geen "flex kabel" in een blackberry. Is er toevallig ooit vocht op het toestel gemorst, of in een erg vochtige omgeving gebruikt? want een probleem met zowel het toetsenbord als rare kleurtjes op het scherm lijkt me al bijna een vocht probleem... kan je voor alle zekerheid de batterij eens uit het toestel halen en terugplaatsen, en eventueel checken of er geen nieuwere versie van je blackberry besturingssysteem beschikbaar is?

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

door Nathanael » 03 mei 2012, 12:25

als je die bb in België gekocht hebt, heb je nog garantie, in België geldt namelijk een wettelijke garantietermijn van 2 jaar.

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...
  • x-Monique
    Blackberry Model: 0

door x-Monique » 19 sep 2012, 20:31

Hoi!

Het probleem is er nog steeds, niet erger geworden maar ook absoluut niet verbeterd.
    Ik heb de telefoon nog nooit hard laten vallen en er is zeker geen water op gekomen, dus een vocht probleem kan het niet zijn.
    Heb de telefoon in NL gekocht, weet niet of deze wet ook geldt hier?

Met vriendelijke groet,
    Monique

• Kamikaze
    Blackberry Model: 8900

door Kamikaze » 20 sep 2012, 16:59

2 jaar garantie is een Europese wet / richtlijn, zou dus ook in Nederland moeten gelden. 2 jaar is overigens een minimum, soms kan je zelf meer garantie hebben. enige voorwaarde natuurlijk is wel dat je nog de originele aankoopfactuur hebt. Jammer genoeg werpen veel mensen die steeds te vroeg weg. Zonder officiele factuur ben je gezien...