zwart scherm bij dichtschuiven blackberry torch 9800
  • kingbbtorch
    Blackberry Model: 9800

zwart scherm bij dichtschuiven blackberry torch 9800

door kingbbtorch » 09 aug 2012, 15:41

hallo allemaal,

ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn blackberry torch 9800. hij werkt naar behoren als ik hem opgeschoven hebt, maar als ik hem dichtschuif en daarna weer openschuif is het scherm zwart, maar op het toetsenbord brand wel licht. ik heb dit probleem al enkele maanden, in het begin deed ie het alweer snel na een paar keer de batterij eruit en daarna weer erin te doen. Daarna gebruikte ik hem alleen opengeschoven en heel af en toe ging ie perongeluk dicht, maar ik kreeg hem best snel weer aan de praat. Maar sinds gisteren toen ik hem per ongeluk dichtschoof, doet ie het helemaal niet meer :(
    Ik hebheel vaak de batterij eruit gehaald en er weer ingedaan, heb hem ook heelvaak aan en uit gedaan, heb hem opgekaden en daarna weer aan gedaan, maar wat ik ook doe, hij doet het niet meer..

kan iemand mij heel misschiem helpen?

groetjes

• storm

Re: zwart scherm bij dichtschuiven blackberry torch 9800

door storm » 09 aug 2012, 16:06

zie je totaal niets meer, of verschijnt er wel nog iets op het scherm, maar heel duister? (kan soms indicatie zijn of het probleem het scherm is, of eventueel de achtegrond verlichting). Kan je voor alle zekerheid eens checken of er geen nieuwere versie van het blackberry OS voor dit toestel is?

• kingbbtorch

door kingbbtorch » 09 aug 2012, 16:12

ik zie helemaal niks meer op het scherm, alleen het toetsenbord geeft licht als ik hem ontgrendel. wanneer ik hem weer vergrendel geeft het toetsenbord geen licht meer. dit zelfde geldt voor de 4 knoppen net onder het scherm: groene bel-knop, rode ophang-knop, blackberry-knop en die knop waarmee je een pagina terug gaat.

• franzy
    Blackberry Model: 9700

door franzy » 10 aug 2012, 08:11

en heb je al eens gecheckt of je een nieuwer blackberry OS kan installeren via de desktop manager?
    ik verwacht niet dat het veel uit haalt.
    anderzijds denk ik wel dat het toestel nog in garantie is, 2 jaar garantie maar de blackberry 9800 is volgens mij nog geen 2 jaar oud... ?

• kingbbtorch

door kingbbtorch » 10 aug 2012, 15:03

maar hoe moet je dat downloaden dan?

• Kamikaze
    Blackberry Model: 8900

door Kamikaze » 12 aug 2012, 09:05

op dit forum kan je een forum specifiek per provider terugvinden, de eerste topic in dat forum bevat een link naar de correcte download. Deze moet je op je PC installeren en dan kan je via de loader die dan geinstalleerd wordt via de USB kabel op je toestel installeren. opgelet, zeker eerst een backup maken want bij een upgrade worden een groot aantal zaken gewist....