Locatie-instellingen
  • edwardfotografie
    Blackberry Model: 0

Locatie-instellingen

door edwardfotografie » 14 nov 2012, 19:28

Onlangs las ik op een Iphone forum tips over het besparen van de batterijduur. Een van de tips was om de GPS uit te zetten via locatie-instellingen.

Ik heb op mijn BB 9810 gekeken en ook daar staat een kopje 'locatie-instellingen'. Vervolgens kan ik bij 'Locatieservices' instellen op 'locatie aan of locatie uit'.
    Als ik kies voor 'locatie uit':

1. bespaar ik dan daadwerkelijk batterij?
    2. heeft dit alleen invloed op de GPS (en dus navigatie) of heeft dit ook invloed op andere onderdelen / programma's van de telefoon?

• face

Re: Locatie-instellingen

door face » 14 nov 2012, 21:11

Volgens mij staat de GPS standaard uit op de blackberry en springt deze pas aan op de moment dat je een applicatie die gebruik maakt van de GPS start, daarom dat je in de applicatie meestal een 30-tal seconden moet wachten eer je een locatie krijgt omdat de GPS pas aanspringt bij het opstarten van de applicatie en je blackberry pas dan begint je locatie te berekenen

• edwardfotografie
    Blackberry Model: 0

door edwardfotografie » 14 nov 2012, 21:39

Bij mij stond de locatieservice gewoon op 'locatie aan'...

• vjet

door vjet » 15 nov 2012, 15:57

ik denk dat je inderdaad best "location services" op "off" zet, volgens mij gaat de blackberry dan toch nog steeds de GPS inschakelen wanneer je een applicatie opstart die specifiek de GPS nodig heeft

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

door Nathanael » 21 nov 2012, 10:48

heb gemerkt dat de gps niet altijd aan gaat wanneer je locatie op 'off' hebt staan. Foursquare kon mijn locatie niet vinden bijvoorbeeld. Ik merk geen verschil in batterijverbruik met de locatie op 'on', dus die blijft gewoon op 'on' staan bij mij :)

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...