Blackberry 9900 bold review
  • ohoh
    Blackberry Model: 9900

Blackberry 9900 bold review

door ohoh » 02 sep 2011, 16:55

Eerder deze week heb ik me een blackberry 9900 bold uit het buitenland meegebracht, ik kon niet wachten tot ze hier in de winkel waren, en de eerste indrukken zijn heel positief, ik ben ondertussen reeds een ervaren blackberry gebruiker (ik gebruik ze al sinds de 7000 reeks modellen en ben ondertussen toch al aan mijn 4de model bezig, de blackberry 8520 had ondertussen zijn beste tijd gehad....
    het eerste grote verbazende pluspunt is het keyboard, doordat dit toestel een stuk breeder is dan mijn vorige blackberry heb je een veel prettiger gevoel bij het typen (de toetsen staan een stuk verder uit elkaar!)
    het blackberry OS7 op dit toestel is een verbetering, maar is geen gigantische must voor mij (media interesseert me niet zo zeer, enkel het comfort van typen is voor mij van belang, bijgevolg enkel de mail applicatie dus, en aan een basic mail applicatie kan je niet echt veel meer veranderen, de vorige had reeds alle nodige functies aan boord). het opstarten is wel nog steeds tergend traag (dik 2 minuten). Iets waar ik mij niet echt aan erger, vermits mijn blackberry nooit echt volledig uitgeschakeld wordt. ook de build is van een zeer uitstekende kwaliteit, geen plastiekerig gevoel zoals bij de blackberry 8520 (maarja voor de prijs van 1 blackberry 9900 kan je 2x 8520 toestellen aankopen). De multimedia functionaliteiten neem ik een deze review niet op omdat deze voor mij niet van toepassing zijn en ik geen echt goeie review kan geven tov andere toestelen omdat ik nooit geen multimedia gebruik, maar al bij al is dit de beste blackberry tot nu toe ooit gebruikt door mij, ik hoop er zeker nog een 2-tal jaar mee verder te kunnen!