nieuwe 9900 gebruiker
  • pietro
    Blackberry Model: 8520

nieuwe 9900 gebruiker

door pietro » 10 okt 2012, 21:25

hey,

na 3 8520's versleten te hebben, eindelijk de overstap gemaakt naar de 9900 bold touch.
    Overgekocht van een vriend, nog geen 3 maand oud.

Enkele vraagjes:

(het rare is dat als ik het profiel 'normaal' selecteer, en ik zet die parameters op de gewenste beltoon en volume,
    krijg ik toch geen geluid als ik wordt gebeld. Als ik SMS of mail binnenkrijg wel... waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar vind het echt niet...
    Iemand een idee?) -> nevermind, gevonden... :)

nog iets wat ik niet snap: ik heb in het scherm "bericht in vergrendelscherm" mijn gegevens gezet,
    maar deze worden niet weergegeven als de toetsenblokkering wordt ingeschakeld, is dit normaal?

merci

• Arnie
    Blackberry Model: 0

Re: nieuwe 9900 gebruiker

door Arnie » 13 okt 2012, 17:51

wat was de oplossing van je eerste probleem? de batterij eens verwijderen?
    voor het tweede "probleem" het effectieve vergrendelscherm is het scherm wat aan springt wanneer het toestel gelockt is met een password, bij een gewone lock dmv de lock toets op het toestel waarmee je het toestel tevens kan unlocken, verschijnen deze gegevens normaalgezien niet. Het is een soort van instelling om je gegevens achter te laten wanneer je het bijvoorbeeld kwijtspeelt, want niemand kan dan verder in je menus gaan om dan eventueel je adres op te zoeken of iemand uit je contacts te contacteren....

• pietro

door pietro » 19 okt 2012, 10:27

Inderdaad, even herstart en geluid opgelost...
    OK, ik dacht dat dit bij een gewone lock ook tevoorschijn diende te komen.niet dus... Thanks

• pietro

door pietro » 24 okt 2012, 15:09

nog een opmerking/vraag:

kan je instellen dat wanneer je opgebeld wordt, en de telefoon in de houder zit, dat je dan de telefoon kan uit de houder nemen, en vervolgens beslissen of je de call neemt of laat liggen? Bij mij neem ik namelijk steeds direct op als ik de gsm uit de houder neem...ik vind dit nergens in mn instellingen...

• rimbo

door rimbo » 26 okt 2012, 07:47

Pietro, op het homescreen moet je op de groene knop drukken om naar de lijst met calls te gaan, vervolgens druk je op de menu toets en kies je dan voor: options > in-call settings, daar zal je dan een optie "auto answer calls" op "out of holster" staan hebben denk ik, verander dit naar "never"

• pietro

door pietro » 29 nov 2012, 13:27

ik heb sinds vorige week al een paar keer het probleem dat wanneer ik het toestel uit de houder neem, dat ik mn pincode opnieuw moet ingeven alvorens ik iets kan doen, is dit normaal?
    Eenmaal de pin ingegeven kan ik wel vrij snel verder, maar het is wel irritant...

Wordt de handheld altijd ontgrendeld als je hem uit de houder neemt, of kan je dit instellen dat je dit nog manueel wil doen nadat je hem uit de holster nam?

• eric

door eric » 01 dec 2012, 13:01

je kan instellen dat je dit nog manueel moet doen nadat hij uit de holster genomen is. maar bedoel je echt je PIN code of bedoel je gewoon een lock password? want dit zijn wel 2 verschillende zaken. je kan het toestel instellen dat het automatisch in lock gaat van zodra het in de holster gestopt wordt, maar als het echt om de PIN code van het toestel gaat die je moet ingeven dan is er volgens mij toch iets mis met de SIM kaart hoor

• pietro

door pietro » 03 dec 2012, 10:58

jaja, ik weet dat het over 2 verschillende zaken gaat,
    ik bedoel het ook als 2 aparte vragen:

- dus hoe stel ik in dat ik de GSM nog manueel moet deblokkeren als ik hem uit de holster neem;

- het probleem met de sim kaart: misschien best eens een nieuwe halen?

thanks

• piwi

door piwi » 05 dec 2012, 08:43

op de lock when holstered optie af te zetten:
    options > password > zet "Lock Handheld Upon Holstering" op yes > druk op de menu toets en klik "save"

ivm de SIM kaart kan je gewoon makkelijk bij je provider een andere halen, dit zou gratis moeten zijn en kan instant aangepast worden.

• pietro

door pietro » 05 dec 2012, 13:39

merci Piwi,
    maar dat is niet wat ik zoek...
    ik wil geen paswoord inschakelen, enkel toetsblokkering, dus gewoon te deblokkeren door op de toets bovenaan te klikken,
    maar als ik nu het toestel uit de houder neemt, dan unlockt hij direct, ik zou dit manueel willen doen...

Merci